BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Life is meaningful when you have a reason to live...

With friends and foe, you live life with wisdom and love. As Albert Einstein once said :


"There are only two ways to live your life.

One is as though nothing is a miracle. The other is as though everything is a miracle."

Monday, October 10, 2011

Rileks-rileks jalan di Rimba Kemensah Heights

Ada masanya kita teringinkan ketenangan jiwa dan minda pada hujung minggu.  Dah tak lalu nak asyik baring melepak dirumah, jadi untuk membuka minda kita, mas cadangkan melawat keindahan alam semula jadi yang hanya terletak kira-kira 20 minit perjalanan ke sana dari Setapak.  Memang dekat dengan rumah mas... hehehe.. mas tinggal kat Wangsa Maju, Setapak.  Tempat yang mas maksudkan itu adalah di tempat perkelahan Kemensah Heights, Ampang.
Chalet yang nampak belakang Mas tu, hanya RM50.00 atau RM80.00 kalau ingin bermalam disini. Chalet boleh muat lebih kurang 6 orang dewasa.  Kalau ada kanak-kanak, tak de masalah lah nak bawak sebab makan pun senang, bilek air pun ada.

Nak tau dimana lokasi yang mas maksudkan?  Ianya terletak dikawasan belakang Zoo Negara.  Ikut jalan tepi zoo tu, terus ke belakang dimana kita akan lalui kampung kecik tapi... rumah2 bungalow.  Pandu terus hingga ternampak anak sungai disebelah kanan. Mesti teruja bila terdengan percikan air sungai nanti...




Mas pergi pada hari ini (Ahad, 9 Oktober 2011) sebab, mas dan kawan-kawan sepejabat mas nak beriyadah pada hari Sabtu yang akan datang ni so mas kena booking dulu sebab di sini memang sentiasa penuh dengan pengunjung.


Kak Elly, tuan punya tempat riyadah ni memang baik orangnya.  Mas booking pun tak letak deposit sebab dia tak kesah sangat asalkan kita tepati janji bila kita dah buat booking.
Mas tengah berbincang mengenai booking untuk minggu depan

Indahnya bila kawasan ni redup.. sungai mengalir bersih
Kalau berani, jom gayut kat tayar tu... ada berani? hehehe...

Disebabkan air takungan ini mengalir dari bukit, air dia memang jernih dan kelihatan kebiruan

Tenang, aman...


Kak Elly juga menyediakan makanan panas.... so tak perlu risau kalau tak cukup makanan...
 
Ini letaknya disebelah atas bukit berdekatan dengan chalet Kak Elly.  Harga sama, RM50.00.  Disini lagi best sebab kolam renang dia dalam, paras dada... so mandi pun puas.  Nak butterfly stroke ker, free stroke ker, kuak lentang ker kuak baring ker, ... semua boleh.
 Tak payah nak ke swimming pool kat KL, kat sini lagi puas sebab air adalah air bukit, tak perlu nak bilas bila dah habis mandi.
 
Tengok air dia... jernih.. bersih!
Rasa nak je terjun... tapi pakaian tak bersesuaian.. hehehe...



 Tak sabar rasanya nak kesini minggu depan.  Oh yer, nanti ada gambar in action.. mas dan kawan-kawan mas.. mas uploadkan disini okay?








2 comments:

Unknown said...

Nak no tel calet ni

Unknown said...

Nak no tel calet ni